سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 25806

  بازدید امروز : 4

  بازدید دیروز : 1

گرافیک ایران و جهان

 
هرکس بسیار به درس و مباحثه علم بپردازد، آنچه را فرا گرفته از یاد نبرد و آنچه را ندانسته فرا گیرد . [امام علی علیه السلام]
 
نویسنده: علیرضا ::: دوشنبه 85/7/10::: ساعت 1:15 صبح

حرکت از نوع لاک پشتی یا ...

به گزارش سایت خبری "رسم" و به نقل از دبیرخانه کتاب سال گرافیک دانشجویی ، با گذشت بیش از سه هفته از ارائه نمونه به اداره کتاب وزارت ارشاد ، هنوز مجوز چاپ این کتاب‌ها صادر نشده است.

این در حالی که مجوز کتاب‌های تصویری ، تا پیش از روی کار آمدن دولت مهرورز (!) سه تا چهار روزه صادر می‌شد که با الطاف مهرورزانه خدمتگزارانمان در دولت ، علیرغم گذشت این زمان مدید ، هنوز کتاب در دست بررسی است.

جالب است بدانید که کتاب "تاریک‌خانه" صادق هدایت که بعد از انقلاب ، سیزده بار مجوز چاپ گرفته ، حالا غیرقابل چاپ اعلام شده است : اصل خبر

بسیار تماشایی خواهد بود فیلی که حضرات در وزارت ارشاد دارند هوا کنند !


 
نویسنده: علیرضا ::: یکشنبه 85/7/9::: ساعت 12:43 صبح

 

? طراح ایرانی در دوسالانه مکزیک



به گزارش بخش خبری "رنگ" آثار ? طراح ایرانی در دوسالانه مکزیک پذیرفته شد.

بنا بر همین خبر  ازایران علی افسرپور-آریا کسایی – مهدی مهدیان-پدرام حربی – پیمان پورحسین – ساعد مشکی – مهدی سعیدی- تهمتن امینیان دراین دوسالانه شرکت دارند.

همچنین آثار طراحانی از ?? کشور برای شرکت در دو سالانه بین المللی پوستر مکزیک انتخاب شده است


 
نویسنده: علیرضا ::: یکشنبه 85/7/9::: ساعت 12:43 صبح
بی ینال پوستر "نینگبو"



به گزارش بخش خبری "رنگ" مسابقه ی جاری "طراحی گرافیک  بین المللی دانشجویان" بی ینال پوستر "نینگبو" ، توسط همکاری جهانی با جدیت در حال شکل گیری است. گسترش طراحی گرافیک سطح بالا ، جذب و متمرکز کردن طراحان بین المللی و تبادل دانش و ذهنیت آنان ، تشویق طراحان جوان برجسته و همچنین طراحی گرافیک خلاق و در نتیجه ، گسترش و پیشبرد آموزش گرافیک در کشور چین ، از اهداف این مسابقه معرفی شده اند.
هیئت ژوری بین المللی بی ینال پوستر "نینگبو" ، قضاوت ، برگزیدن و اهداء جوایز بخش مسابقه ی بین المللی دانشجویی را بر عهده دارد.
 
پشتیبانی مالی:
اداره کل آموزش "نینگبو"
 
سازمان دهندگان:
کمیته ی بین المللی بی ینال پوستر "نینگبو" ، موزه ی هنر "نینگبو" ، کالج "تکنولوژی حرفه ای" شهر "نینگبو".
 
موضوع:
صد گل شکوفا ، صد زاویه ی دید متضاد
 
بخش های بی ینال:
  1. پوستر
  2. طراحی کتاب
  3. طراحی حروف
  4. غیره
 
فراخوان موضوعی:
  1. " صد گل شکوفا ، صد زاویه ی دید متضاد" به عنوان موضوع خلق اثر معرفی شده است.  شرکت کنندگان ملزم اند که زبان ملی خود یا یک زبان خارجی (یا تصاویر کلامی) را برای خلق اثر هنری در هر قالب به غیر از هنر جدید ، به کار بگیرند.
  2. تمامی آثار باید به وسیله ی تایپوگرافی خلق شده باشند.
  3. محدودیتی در رابطه با ابعاد و تکنیک پوستر ها وجود ندارد. هر یک ار تکنیک های کولاژ ، نقاشی ، چاپ ، کپی  و نقاشی با اسپری پذیرفته می شود.
  4. در تکنیک آثار طراحی کتاب ، ابعاد و متریال به کار رفته هیچ محدودیتی وجود ندارد. یک ار تکنیک های کولاژ ، نقاشی ، چاپ ، کپی و نقاشی با اسپری پذیرفته می شود. تمام آثار ارسالی در این بخش باید نسخه ی اصلی کار باشند. به فایل دیجیتال نیازی نیست.
  5. آثار طراحی حروف باید از موضوع " صد گل شکوفا ، صد زاویه ی دید متضاد" پیروی کنند و به هر دو زبان چینی و انگلیسی ارائه شوند. فرم حروف باید مبدعانه و نو آورانه باشد. محدودیتی در تکنیک موجود نیست. هر یک ار تکنیک های کولاژ ، نقاشی ، چاپ ، نقاشی با اسپری ، زیراکس و عکاسی پذیرفته می شود. لطفاً آثار را قاب نکنید.
  6. محدودیتی برای ابعاد ، فرم ، تکنیک و متریال اعمال نمی شود.
  7. در کنار نسخه ی اجراء شده ، شرکت کنندگان موظف به ارسال فایل دیجیتال مربوطه (ضبط شده روی CD ROM) نیز می باشند. مشخصات تکنیکی فایل : TIFF – CMYK, سایز A? و با رزولوشن ??? dpi. (فایل های فاقد این مشخصات پذیرفته نمیشوند)
  8. محدودیتی برای تعداد آثار ارسالی وجود ندارد.
  9. شرکت کنند گان موظفند برچسب مشخصات آثار را خوانا یا تایپ شده پر کنند. نسخه ی کپی برچسب میتواند با چسب در قسمت پائین سمت چپ پشت پوستر چسبانده شود.
  10. از هر فرم شرکت باید ? نسخه تهیه شود. فرم های پر شده باید در پاکت های در بسته همراه با پوستر ها ارسال شوند. از شرکت کنندگان تقاضا میشود که فرم ها را خوانا یا تایپ شده پر کرده و امضاء کنند. (فرم شرکت و برچسب های مشخصات آثار در سایت www.igdb-ningbo.com قابل دسترسی هستند.)
  11. آثار باید به خوبی بسته بندی و ارسال شوند تا در مقابل صدمات احتمالی حمل و نقل ایمن باشند.
 
قوانین:
  1. شرکت کننده باید دانشجوی دانشکده طراحی و دیزاین باشد. محدودیتی برای ملیت وجود ندارد.
  2. حق رد کردن آثاری را که از لحاظ معنوی ، سیاسی و دینی توهین آمیز باشد و همچنین آثاری را که از قوانین تبعیت نکنند برای برگزار کنندگان محفوظ است.
  3. پوستر های انتخاب شده برای شرکت در بخش مسابقه قابل بازگست نبوده و متعلق برگزار کنندگان خواهند بود.
  4. به تمامی شرکت کنندگان گواهی شرکت در نمایشگاه اعطاء میشود. به برندگان به همراه گواهی خاص ، یک مجموعه از آثار دوسالانه اعطاء میگردد.
  5. هزینه های گمرکی به عهده ی برگزار کننده نخواهد بود و همچنین مسئولیت دیرکرد آثار در ترانزیت متوجه برگزار کننده نخواهد بود.پوستر ها باید به عنوان آثار چاپی بدون ارزش تجاری به پست تحویل شوند. لطفاً از قرار دادن هزینه ی شرکت در نمایشگاه درون بسته ی ارسال آثار بپرهیزید چرا که روند تحویل آثار را پیچیده خواهد کرد و تشریفات گمرکی در حیطه ی مسئولیت برگزار کننده نخواهد بود.
  6. آثار انتخاب شده همراه با هم در چهارمین دوسالانه ی بین المللی "نینگبو" ???? به نمایش در می آیند.
 
هزینه ی شرکت :
رایگان
 
مهلت ارسال آثار :
?? اکتبر ???? (جمعه ?? مهرماه ??)
 
هیئت ژوری بین المللی :
آنت لنز (فرانسه)  
برونو مونگوزی (ایتالیا)
گوانگ یو (چین)
فومیو تاچیبانا (ژاپن)
هه جیانپینگ (آلمان)
مارتین وودتدلی (سوئیس)
وانگ یوفی (چین)
وینس فراست (انگلستان)
 
جوایز :
? جایزه ی طلایی
? جایزه ی نقره ای
?? جایزه ی برنزی
?? جایزه ی برتر
? جایزه ی مخصوص منتخب هر یک از اعضاء ژوری بین المللی
?? جایزه ی برتر "استاد"
 
حق کپی رایت :
آثار ارسالی باید توسط شرکت کننده طراحی شده باشند. اگر اثر ارسالی شامل حق کپی رایت باشند ، برگزار کننده حق نادیده گرفتن کپی رایت را دارد و این مسئولیت مستقیما متوجه شرکت کننده خواهد بود. شرکت کننده باید تضمین عدم ادعای حق کپی رایت را در صورت تصمیم برگزار کننده مبنی بر استفاده از آثار به برگزار کننده بدهد. حق نمایش ، نشر (همچنین نشر دیجیتال) و مجموعه کردن پوستر ها برای برگزار کننده محفوظ خواهد بود.
 
آدرس :
The materials will be sent to:
The ?th International Poster Biennial, Ningbo ???? Committee
??? Renmin Rd., Ningbo, China, ??????
Tel: +?? ??? ???????? ????????
Fax: +?? ??? ???????? ????????
Official Website: www.igdb-ningbo.com
E-mail: poster@igdb-ningbo.com
panqin@panqin.com
jhdesign@nbip.net
 
برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت فرم شرکت لطفا به وب سایت رسمی www.igdb-ningbo.com  ببینید. مراجعه فرمایید.

 
نویسنده: علیرضا ::: یکشنبه 85/7/9::: ساعت 12:43 صبح

 

طراحی لوگوتایپ مولانا


به گزارش بخش خبری "رنگ" ورک شاپ طراحی لوگو تایپ مولانا در آذربایجان شرقی برگزار می شود، این ورک شاپ در حوزه هنرهای تجسمی استان آذربایجان شرقی در تاریخ ?/ ?/ ???? برگزار می شود.

لازم به ذکر است این ورک شاپ به مناسبت روز بزرگداشت مولوی برگزار می شود.


 


 
نویسنده: علیرضا ::: یکشنبه 85/7/9::: ساعت 12:43 صبح

نمایشگاه گرافیک در کرج

به گزارش سایت خبری "رسم" و به نقل از ایرنا ، نمایشگاهی از آثار هنرجویان مرکز جهاد دانشگاهی کرج ، دیروز (2/7/85) در نگارخانه اداره ارشاد این شهرستان گشایش یافت.

در این نمایشگاه 60 اثر در قالب طراحی پوستر ، نشانه و تصویرسازی از 40 هنرجوی این مرکز به نمایش درآمده که به مدت یک هفته دایر خواهد بود.




 
نویسنده: علیرضا ::: یکشنبه 85/7/9::: ساعت 12:43 صبح
 
تمدید مهلت ارسال اثر به دوسالانه پوستر جهان اسلام


به گزارش بخش خبری "رنگ" و به نقل از خبرگزاری مهر روابط عمومی موسسه فرهنگی هنری صبا وابسته به فرهنگستان هنر اعلام کرد دبیرخانه اجرایی دومین دوسالانه پوستر جهان اسلام به دلیل استقبال گسترده هنرمندان و برگزاری مطلوبتر دوسالانه و ارتقاء سطح کیفی آن مهلت ارسال آثار به این دوسالانه را تا ?? آذرماه تمدید کرد.

دومین دوسالانه بین المللی پوستر جهان اسلام در چهار محور پیامبر اعظم (ص)، پوسترهای فرهنگی و اجتماعی، فلسطین و نام آوران جهان اسلام به همت فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران با همکاری موسسه فرهنگی هنری صبا برگزار خواهد شد.

چهارمین دوسالانه بین المللی پوستر نقاشی معاصر جهان اسلام نیز هم اکنون مراحل نهایی خود را پیش از برگزاری در پائیز سال جاری طی می کند. هم اکنون مرحله انتخاب آثار پایان یافته و مقدمات برگزاری آن فراهم شده تا این دوسالانه با حضور ?? کشور چشم انداز بی سابقه ای از هنر جهان اسلام ارائه دهد.


 
نویسنده: علیرضا ::: یکشنبه 85/7/9::: ساعت 12:43 صبح
ارسال ?? اثر ایرانی برای ترناوابه گزارش بخش خبری "رنگ" ?? ایرانی آثارشان را برای ترناوا ارسال کردند.مجید عباسی، ساعد مشکی، علی افسرپور، تهمتن امینیان، وحید عرفانیان، پدرام حربی، ژوبین میر اسکندری، پریسا منتظر صاحب، علیرضا مصطفی زاده، بیژن صیفوری، حمید رضاوصاف در بخش A و برنا ایزد پناه در بخش B آثارشان را در این مسابقه شرکت دادند.
 
نویسنده: علیرضا ::: یکشنبه 85/7/9::: ساعت 12:43 صبح

گرافیک و تبلیغات

به گزارش سایت خبری "رسم" ، رضا عابدینی به یکی از خبرگزاری‌ها گفته که در ایران ، درک عمومی از طراحی گرافیک ، منطبق بر تبلیغات است.

 

این طراح گرافیک ادامه می‌دهد: "به همین دلیل خیلی از دوستان و همکاران کار گرافیک و تبلیغات را به موازات هم انجام می‌دهند و این خود باعث دامن زدن به این غلط‌ فهمی شده است."

 

او با اشاره به اینکه اغلب دفاتر تبلیغاتی را طراحان گرافیک اداره می‌کنند ، می‌گوید: " یک طراح گرافیک باید سواد بصری داشته باشد. در حالیکه یک تبلیغاتچی توانا کسی است که از روانشناسی فروش کالا و مسائل مربوط به تبلیغات آگاه باشد و ممکن است ایده‌ای که به ذهنش می‌رسد از نظر بصری هم زیبا نباشد. بنابراین گرافیک و تبلیغات کاملا از هم جدا هستند."


 
نویسنده: علیرضا ::: یکشنبه 85/7/9::: ساعت 12:43 صبح

کارهای قوی را انتخاب می‌کنیم

به گزارش سایت خبری "رسم" ، دبیر مسابقه جهانی پوستر ادیان معتقد است با استفاده از سینما ، عکس یا پوستر راحت‌تر می‌توان یک پیام را به ملت‌ها و فرهنگ‌های دیگر رساند.

 

استاد ابراهیم حقیقی با اشاره به استقبال هنرمندان خارجی از این مسابقه ، به یکی از خبرگزاری‌ها گفته است: "تاکنون از اکثر کشورهای اروپایی ، چند کشور آسیایی ، آمریکایی و آمریکای جنوبی آثاری به دبیرخانه مسابقه ارسال شده است. انتخاب 40 اثر نهایی هم براساس تعدد کشورهای شرکت‌کننده انجام خواهد شد و مشخص نیست ، ایران چه سهمی در بین آثار منتخب داشته باشد. من اعتقاد دارم بهتر است حضور کشورهای شرکت‌کننده را کم‌رنگ نکنیم. البته این به آن معنا نیست که اگر کار ضعیفی به دستمان رسید آن را انتخاب کنیم ، قطعا کارهای قوی را انتخاب خواهیم کرد."




 
نویسنده: علیرضا ::: یکشنبه 85/7/9::: ساعت 12:43 صبح

جریمه‌های چینی

به گزارش سایت خبری "رسم" و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، دولت چین در نظر دارد مختلفانی را که بصورت غیرقانونی ، پوسترهای تبلیغاتی را توزیع می‌کنند ، جریمه کند.

 

ظاهرا این پوسترهای تبلیغاتی ، در مکان‌های مختلف شهر مانند کیوسک‌های تلفن‌های عمومی ، ایستگاه‌های اتوبوس و حتی کف پیاده‌روها نصب شده‌اند که ظاهر شهر را ناخوشایند ، محیط زیست را آلوده و ترافیک شهری را سنگین‌تر کرده‌اند. همه اینها موجب اعتراض شهروندان چینی شده و دولت چین را وادار به وضع این قانون کرده است.


 
   1   2   3      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

درباره خودم


گرافیک ایران و جهان

علیرضا
من انسانی امید وار به اینده و کمی خوش صحبت هستم
 

حضور و غیاب

 

بایگانی

 

اشتراک